Van Casalala Monferrato tot Pavia

2 september 2016 - Piacenza, Italië

Omdat wij weinig huishoudelijke taken hadden zaten wij al vroeg op de fiets. de eerste kilometers ging het langs de Po. Smalle en rustige wegen. Wij rijden al een paar dagen door de rijstvelden. Het ruikt naar noten.
Op deze vlakte is een heel waterhuishouding systeem aangelegd. Steeds hoor je water sijpelen. Wij hebben een omweg gemaakt omdat wij langs Marato wilde gaan. Wij gingen over grintpaden. Onderweg hebben wij water gevraagd. Wij kregen dit aangeboden met een heerlijke zak witte druiven. Wij werden ook verwezen naar een klein kerkje dat op dit terrein stond. Een leuke ontmoeting.
Daarna doorgereden naar Marato en daar het oude klooster bekeken.
Terug naar route was Denny ineens verdwenen. Zij was gestopt met een lekke band. Met de nodige moeite hebben wij die geplakt en zijn doorgereden naar Pavia. De laaste 20km waren zwaar omdat wij veel over zandpaden gingen met nogal wat rul zand.
De camping in Pavia was een soort woonwagenkamp. Wij waren niet welkom.
Op routeplanner gevonden wij een hostal. Gelukkig was dit kort bij. Inmiddels. Was het over zessen en wij waren het zat.

1. Hellen:
    3 september 2016
    Dag Romereizigers, wat gaan jullie snel zeg, ongehoord! Zo zitten jullie in Maçon, hup de Alpen over naar Turijn en dan eventjes de Povlakte door naar Pavia! Top! Ik wens jullie voor de laatste lootjes nog fijne voorspoedige fietsdagen en een behouden aankomst in Rome!