Van Assisi naar Rome

15 september 2016 - Roma, Italië

13 september van Assisi naar Narni Scalo.
Als wij op de camping komen kost het ons een klein halfuur om helemaal gesteld te zijn. Het is heerlijk om met zo weinig spullen rond te reizen. Het is dan vermakelijk als er een caravan komt die eerst een halfuur met zijn mover bezig is om op de goede plaats te komen en dan de rest van de middag bezig is om de antenne van de tv te stellen. Als dat na vele pogingen en twee uur niet lukt wordt de rommel maar opgeruimd. Er zit niet anders op om net als wij met het donker worden maar te gaan slapen

Vandaag dinsdag zijn wij vertrokken naar Rome. Het heeft enige moeite gekost om met de fiets rond al die autowegen te moeten rijden. Na een uur fietsen was Assisi aan het oog onttrokken.
Wij hebben gefietst langs vele dorpen en stadjes. Was een heerlijke tocht. Het plaatsje Bevagna was daarbij zeker de moeite waard. Met de fiets heb je eigenlijk onvoldoende tijd de locaties langs te gaan waar Franciscus allemaal is geweest. Wellicht iets voor een volgende keer.
Na Bevagna begon weer het klimmen. De klimmetje waren niet hoog maar wel talrijk.
Na de lunch kregen wij te maken met een behoorlijke onweersbui. Een tijd staan schuilen onder een paar bomen. Maar je wordt toch nat en koud. wellicht hadden wij beter door kunnen gaan want een km verder waren de wegen gewoon droog maar dat weet je nooit.
Omdat het weer instabiel was en onvoldoende zekerheid was voor een camping hebben wij maar gekozen voor een hotelovernachting in Narni Scalo. Een prima hotel midden in de stad. We waren net voor de volgende onweersbui binnen.

14 september

Van Narni Scollo tot Rome
Na een uitgebreid ontbijt, nu wij zoveel fietsen kunnen wij vanalles eten straks wordt dat anders, zijn wij vertrokken voor onze laatste serieuze etappe naar Rome! Het was een weg door een heuvellandschap. De uitzichten waren geweldig. Als de zon schijnt en de mist hangt nog in de diepe dalen. Ook is het fris. In het zonnetje doe je het vestje uit om bij een afdaling het weer snel aan te doen.
Voor de lunch kunnen wij moeilijk een plekje vinden. De Italianen zijn gewoon in het afval overal achter te laten. Langs de wegen vindt je van alles. Heel veel gaan bloot voets naar huis. je ziet schoenen in alle kleuren en maten.Jammer van dit mooie land.
Je merkt dat je richting Rome gaat. De wegen worden drukker. Omdat het weer nog steeds niet stabiel is hebben wij op camping Tiber een mobilhome gehuurd. Het is nauwelijks duurder dan een campingplaats. Vanmiddag hebben wij heerlijk genoten van het zwembad en gekeken hoe wij het best naar Rome kunnen gaan voor onze Testimonium. Onze voorkeur gaat daarbij uit om met de fiets te gaan naar als het regent zullen wij de metro nemen. Maar daarover later.

1. Jan en Sjaan:
    15 september 2016
    We genieten van jullie mooie reisverslagen. De eerste helft van de reis vonden wij wel afzien (niet echt vakantie). Maar volgens ons genieten jullie daar ook van. Waarom gaan jullie met een donderbui onder een boom schuilen (beetje dom) maar ook dat is weer goed gegaan. Wensen jullie nog een fijne reis verder zonder tegenslag.
    Groetjes Jan en Sjaan
  2. Theo van Heck:
    Hallo Luitjes,

Weer prachtige reisverhalen,het gaat lekker met jullie.
    Ga er een heel mooi Happy-End van maken,en Jan hou je fiets heel.

Groetjes,van Fennie en Theo
  3. Hellen:
    15 september 2016
    De laatste loodjes! Nog veel plezier en lest best! Lieve groetjes- Hellen van der Meijden
  4. Ad en Ans:
    16 september 2016
    Dit komt helemaal goed met jullie. Wat een keien.
    Prachtig jullie verhalen. Dank je wel
    Liefs Ad en Ans
  5. Theo van Heck:
    16 september 2016
    Kanjers,

Nog een lekker duwtje en adrelinestoot van ons,jullie zijn geweldig.

Groetjes en tot kijk:Fennie en Theo