De appenijnen door naar de Middellandse zee

5 september 2016 - Lerici, Italië

Slecht geslapen vannacht. Wij konden merken dat wij op een camping stonden die redelijk hoog ligt. de hele nacht gefladder van tentdoek.
,Vandaag staat de laatste berg van de appenijnen op het programma. Het is de hoogste maar niet de stijlste. Om half acht onze fietsen onder uit de camping naar boven geduwd. De klim naar de Col Della Cisa viel mee. Wij waren er om half negen. Samen met de Italianen die uit Turijn een tocht maakten. Maar met veel minder bagage. Zij gingen van bed en breakfast naar b en b.
Boven even voorelkaar foto's gemaakt. Het was even verwarrend want wij hadden bij een eerder bord gedacht al boven te zijn. Maar alles is goed gekomen.
Na deze laatste serieuze Col verdient Denny als bergkoningin hier een compliment! Op onze hele tocht hebben wij verschillende fietsers met bepakking gezien het waren vooral mannen.
Na een lange afdaling kwamen wij in Pontremoli. Een bijzonder stadje. Een heel ander Italië dan dat wij steeds hebben gezien. op het gemeentehuis huis heeft Denny een stempel gehaald voor ons pelgrimspas.
Je kan merken dat daar nog op een andere wijze wordt gewerkt.
Daarna doorgefietst naar Sarzana. Dat schijnt aan de zee te liggen. Wij hebben het nog niet gezien.
Het laatste stuk weg was erg druk. Ook Sarzana zelf. Een echte kustplaats. Snel een camping gevonden met een heerlijk zwembad.
Morgen wijken wij af van de weg van Emo. Wij gaan een doorsteek maken naar Assisi en kiezen voor zoveel mogelijk rustige wegen. Maar daarover later.

1. Cor en Nel:
    7 september 2016
    Beste Jan en Denny, we volgen jullie reis met belangstelling en we nemen ons petje af voor de manier waarop jullie in Rome willen komen! Grandioos!! Nog even volhouden en dan gaan we gewoon weer een rondje surfplas lopen ok? Succes verder en doe voorzichtig he! Groetjes Cor en Nel