Van Sarzana naar Pisa

9 september 2016 - Sinalunga, Italië

Het wordt een vlakke tocht. De Middellandse zee is haast niet te zien. Het is vol gebouwd met strand tenten. Ook om half acht is het al druk pas later werd het wat rustiger. Zelf de stukken door de duinen valt de zee niet te zien. Wel is het pad smal dus de doornstruiken maken schrammen op handen en benen. Maar het is rustig. Later fietsen we over stille landwegen en is het genieten. Als Pisa in zicht komt is het de Kathedraal en half er achter de scheve toren. Een prachtige plaatje. De camping ligt in de stad op loopafstand van de bezienswaardigheden. De tunnel die wij door moeten om er te komen geeft bovennormale decibels. Er loopt een trein over en een autoweg en door de tunnel nog eens auto's. Maar de scheve toren hebben we gezien. Zie de foto's.

7 sept.

Van Pisa naar Volterra

Pisa is niet zo groot maar het duurde toch wel even voor we de stad uit waren. Het was een beetje herfstachtig. Veel wind en bewolkt. De heuvels vielen in het begin wel mee maar 20 km voor Volterra kreeg de dag nog een flink staartje. Het werd klauteren. We moesten naar een hoogte van meer dan 500 meter met behoorlijk stijle hellingen en veel wind. Dan is het weer fijn dat het niet zo heet is. Op de camping was nog een Nederlands stel. Kwamen fietsen uit Basel om in Pisa weer met de trein naar huis te gaan. De klim van de andere kant was ook zwaar zeiden ze. S'avonds nog even naar boven gelopen om een heerlijke pizza te eten. Je ziet dan ook hoe hoog je weer zit. Weten we in ieder geval wat ons morgen te wachten staat.

8 sept

Van Volterra naar Siena

Om half acht vertrokken. Voordat de klok acht had geslagen hadden we de eerste stijging en het zweet op de rug. Het werd een dag van klimmen en dalen. Zwaar dus. Met afdalingen is de zijwind veradelijk. Het waren geen hele hoge bergen maar wel veel. Om twee uur waren we op de camping en vonden we het ook genoeg. Wij waren eerder in Siena geweest. Wij weten hoe mooi de stad is. Wij hadden geen puf om nog eens naar de stad te gaan. Wij hebben ons heerlijk de middag doorgebracht bij het prachtige zwembad.
Ook gekeken naar de route naar assisi. Daarover later.