Van Siena naar Sinalunga vervolg

9 september 2016 - Sinalunga, Italië

Wij waren het al snel zat. Een gevaarlijke gravelweg met forse stijgingen en afdalingen.
Teruggekomen op de normale weg kwamen wij een Belg tegen die het pad ons verder onrade.
Koffie gedronken in het mooie stadje Buonconvente. Dezelfde Belg adviseerde ons door te fietsen naar San Quirico d' Orcia. Wij hebben dat advies gevolgd. Een paar km nadat wij het plaatsje Buonconvente hadden verlaten brak de versnellingskabel van Jan z'n fiets. Met veel oponthoud zijn wij doorgefietst. Het was steeds bergopwaarts. Was niet makkelijk.
In San Quirico d' Orcia was de fietsenmaker bereid mijn fiets te herstellen. Hij is ruim een uur bezig geweest omhet te repareren. Toen kwam hij het vertellen dat het niet lukte. Wij moesten naar de fietsenmaker in Sinalunga. Dit was zeker 30 km door de bergen. Dus dat was geen optie. Een taxi om ons te vervoeren was er niet. De beste optie was met de trein. Dat was een verbinding via Siena. Ook daarvoor moesten wij 15km terug naar naar Buonconvente. Maar nu vooral bergafwaarts! Dat hebben wij snel kunnen doen. De trein kwam vlot en om kwart over zes stinden wij weer in de plaats waar wij vanmorgen waren begonnen. In Siena dus. Na een uurtje kwam de trein die ons in Sinalunga zou brengen. Het is nog een hele worsteling om met de bepakte fietsen in de trein te komen. Mooie perrons zoals wij dat kennen bestaan hier niet. Het was een echte oude dieseltrein. Je hoorde de machinist steeds opschakelen als bij een vrachtwagen.
Wij hadden het aantal stations geteld dat wij moesten passeren. Nu werd het voorlaatste station overgeslagen. Het scheelde weinig of wij waren niet op tijd uitgestapt.
Inmiddels hadden wij wel een hotel geboekt. Om negen uur waren wij eindelijk bij ons hotel. Een dag vol hindernissen die wij niet hadden willen missen.
Morgen maar hopen dat de fiets gemaakt kan worden zodat wij door kunnen. Dat horen jullie later.

1. Hellen:
    10 september 2016
    Dag lieve fietshelden! Hoop dat jullie vandaag meer geluk hebben zodat jullie je weg verder volgens plan en zonder tegen tegenslagen kunnen vervolgen! Veel succes en petje af!
  2. Wouter, Bianca en Kay:
    10 september 2016
    Hallo "vakantie"-gangers,

Wat een pech! We hopen dat de fiets vandaag spoedig gerepareerd is en jullie weer verder kunnen met de reis.

Groetjes Wouter en Bianca uit een zonovergoten Nederland!
    En natuurlijk een dikke kus van Kay