Van Pavia naar Piazenza

3 september 2016 - Medesano, Italië

Om acht uur na een croissant en een cappuccino gaan we op weg voor dag 24. Het is al warm. De hele dag hebben we over rustige en kleine wegen gereden wat ook betekend dat er weinig winkels zijn. In een klein winkeltje brood gekocht, maar om te zeggen dat het vers was nou nee. Maar tijdens de lunch waren we er blij mee. Honger maakt rauwe bonen zoet. Na de middag zetten we de vaart er in. Het is erg warm en weinig schaduw. En de was moet worden gedaan. Bij het informatie kantoor vragen we naar een overnachtingsplek. Campings zijn er niet dus het wordt een Hostal. Als ik dit verslag schrijf zit ik op de trap van de kerk, in de schaduw. Het verblijf gaat pas om vijf uur pas open. De was is dus voor morgen. Voor Jan een paar nieuwe trappers gekocht, die wilde niet meer rond.

3 september van Piazenza naar Medesano

Het wordt weer een warme dag dus vroeg op pad. De wegen zijn over het algemeen rustig met kleine stukken druk. Van de rijstvelden rijden we in de tomatenvelden. We hebben ze natuurlijk wel even geproefd, ze waren heerlijk. Een mooi klooster kloosterkerk bezocht in Alseno. De kerk werd in gereedheid gebracht voor een huwelijk. Het was een soort open Monumentendag
Het wordt ook weer wat stijgende. wij gaan de Povlakte verlaten. De bergen lonken. Morgen wordt het de zwaarste etappe tot nog toe volgens de schrijver van de route. Wij gaan door de appenijnen. Drie bergen achter elkaar. Het ontbijt wordt morgen om 6.30 geserveerd dus op 7 uur op de fiets.
We gaan het beleven. Er is maar een weg en die is vooruit. Zo is het toch Rien!! Wij slapen vannacht nog in een hotel maar morgen zijn er weer campings. Dat komt de volgende keer!!

1. Rita Schoolenberg:
    3 september 2016
    Mooi en stoer!! Wij zullen morgen -zondag- aan jullie denken en jullie in onze gebeden herdenken....! Jullie warm weer; wij krijgen hier -als de voorspellingen kloppen- een herfstachtige dag! Maar in de loop van de week weer mooier weer en hogere temperaturen. Jullie missen hier in Holland wel de mooie nazomer, hoor!
  2. M.Rijkers:
    3 september 2016
    Moet morgen kosteren in onze kerk en zal voor jullie pelgrimage een extra kaarsje opsteken!
    Het zijn prachtige foto's en verhalen Dany en Jan!
  3. Theo van Heck:
    4 september 2016
    Hallo Luitjes,

Prachtige verhalen,camping boven op een berg die gesloten is,pensionnetje zoeken met 10 % helling,maar cappuccino en croissantjes maken het weer goed.
    Naaktslak is vervelend en smerig.
    Trappers en de lekke band geven aan dat jullie tog wel even wat zware kilometertjes weg getrapt hebben.
    Het is inderdaad heerlijk om door gewas en fruitvelden die lekker ruiken te fietsen.
    We blijven jullie volgen,een geweldige prestatie!!!

Groetjes,Fennie en Theo
  4. Nico Demmendaal:
    4 september 2016
    Hallo Bikkels! Wat een avonturen en wat mooie omgevingen. Volgen jullie nu exact de routeomschrijving met dagtrajecten of liggen jullie voor (lijkt mij) op het schema?
    Succes en plezier in het zonnige Italië.