De Alpen over

31 augustus 2016

Maandag 29 augustus
Vandaag moet het gaan gebeuren . Om 7.00 uur van de camping weg gereden. De Alpen over.
De eerst 15 km falsplat. Je kijkt steeds naar je banden of deze leeg zijn of dat er een zak zand aan je fiets hangt.
Daarna begon het echter werk. Wij hadden niet gekozen voor het alternatief
De eerst berg was pittig. De lengte daarvan was te overzien. Om 10.00 uur hadden wij de eerst te pakken. Wij voelden ons nog redelijkt fit. Tegen half twaalf kwamen wij aan bij de voet van de Col du Mont Census. Deze col was ruim tien km lang met steeds een stijgingspercentage van 8%.
Wij hebben hier twee uur over gedaan. Het was er hard aan trekken.
Boven was het uitzicht geweldig. Wij hebben daar wat gedronken. De uitbater begon ook over het verhaal van Emo. Was even een leuke ontmoeting. Boven was ook een prachtig stuwmeer aquablauw.
Het stukje direct volgend viel even tegen om dat er nog een kleine - nabrander- kwam. Er was nog een hobbeltje te gaan.
Daarna met de afdaling gestart. Deze ging naar Novalese. Wij waren hier tegen vijf uur. Hier kwamen wij een duitsland echtpaar tegen. Zijn hadden ons onderweg op de fiets gezien. Wij kregen een compliment dat wij met de bepakte fietsen deze bergen hadden bedwongen.
Daarna naar een camping. Het ging voorspoedig. Het was constant de berg af. Na 5 km kwamen wij aan maar er bleek geen camping te zijn.
Gevraagd en een eerste camping was 15 km verder. Die hebben wij ook maar gedaan om bij een vieze camping, meer een getto, aan te komen. Het was inmiddels ruim na zessen. Wij hebben daar maar onze tent opgezet.

1. Mijndert en Corrie Blok:
    1 september 2016
    Wat een doorzettingsvermogen, geweldig. En dat compliment is op z'n plaats om die bergen te bedwingen. Jullie zijn toppers, hou vol. Wij blijven jullie volgen.
    Groetjes Mijndert en Corrie.
  2. Theo van Heck:
    1 september 2016
    Hallo Luitjes,

Het zijn pittige dagen,maar jullie zijn kanjers,PETJE AF.
    Ook je voorspatbord nog stuk,dat is voor jou een eitje Jan.
    Had Danny dat gedaan,omdat je ze een mooi jurkje hebt gegeven,Há Há,Grapje.
    Twee flinke klimmers erin zeg,10 KM en 8%,geweldig van jullie.
    Nou die twee eitjes hadden jullie hard nodig,na z'n klim,en zeker dat complimentje van de Duitsers,dat geeft de Pelgrims moed.
    We blijven jullie volgen,en wensen jullie heel veel inspiratie en plezier om het einddoel Rome in zicht te krijgen.

Hartelijke Groetjes,Fennie en Theo
  3. Ad en Ans:
    10 september 2016
    Wat een lef. Wij vallen hier van onze kampeerstoel van verbazing. Chapeau . We blijven jullie graag volgen.