Vervolg van Macon tot Italiaans grens.

28 augustus 2016 - Saint-Michel-de-Maurienne, Frankrijk

Vervolg 26 Augustus
Op de markt van Heyrieux een jurkje voor Denny gekocht (zie foto). Als vrouw moet je toch wel eens iets anders aan dan wielertenue.
De aanloop van de camping was heftig. De ontvangst was vriendelijk. Onze buren kwamen direct met een fles gekoeld water. Ook even kunnen genieten van het zwembad.

27 augustus.
Het serieuze werk is nu echt beginnen. Col de L'Epine stond al vroeg op het programma. Een Col met een aanloop van 10km met een constante stijging van 8,% Omdat het behoorlijk heet is zaten wij al om 7 uur op de fiets. Bij de beklimming was de weg rustig. ook boven waren weinig mensen. De afdaling was niet makkelijk. Om half elf hadden wij de klus geklaard. Daar merkten wij hoe warm het eigenlijk was. Dik 30 graden.
Wij hadden allebei behoorlijk zware benen. Een kopje koffie kon daar weinig aan veranderen.
Wat proviand onderweg gekocht en door gefietst naar een camping in Saint Pierre-d'albigney. De daar aangewezen plek was midden in de zon dus wij hebben naar een alternatief gevraagd. Naast een paar Nederlanders gestaan die ons zaterdagavond twee Eitjes aanboden voor het zondagontbijt.

28 Augustus
Vannacht voor heerst wat onweer gehad. Gelukkig weinig regen dus de tent was redelijk droog. Met ons ontbijt de eitjes opgegeten. Rond kwart over zeven van de camping vertrokken. De hele dag fiets je in een soort kloof langs een rivier, met een spoorbaan, autoweg en een secundaire weg. De bergen rond ons waren hoog. Aan het eind van de ochtend zagen wij ook de eerste zon. Wij hebben een makkelijk dag genomen. Om half twee reden wij de camping op in Saint-Michel-de-Marienne.
De shirten konden even worden gewassen wat wel zo aardig is voor de medemens.
Vanaf nu zal ons tempo omlaag gaan. Wij komen in het warme Italië. Morgen staan er in de eerste 40 km twee behoorlijke bergen op het programma. De tweede is Col du Mont Cennis met een hoogte van 2083m. Denny wordt de echt bergkoningin maar daarover later.

1. Anneke:
    28 augustus 2016
    Hoi Denny en Jan vol bewondering volg ik jullie reisverhaal. Heel veel plezier en groetjes ook van André.
  2. Thijs en Jet:
    29 augustus 2016
    Zware dag, maar geniet van de schitterende uitzichten.
  3. Rita Schoolenberg:
    29 augustus 2016
    Jullie doen het goed hoor, ondanks die hoge bergen! Nu het echte werk, maar ook.....de warmte! Geniet ook van de tocht én elkaar!