Van Macon tot bijna de Italiaanse grens

28 augustus 2016 - Saint-Michel-de-Maurienne, Frankrijk

25 augustus
Vanaf onze camping in. Macon hebben wij veel langs de Saonne gefietst. Het is daar heerlijk fietsen. Weinig verkeer en over redelijke fietspaden. Voor wij echt bij de Saonne kwamen hadden wij eerst een eerste berg te verwerken. Tijdens onze lunch aan het water heb ik voor de eerste keer mijn voorspadbord gerepareerd. Langs de Saonne wij ook Lyon ingefietst. Van de hectiek van het verkeer hebben wij weinig last gehad. Leuk om te zien dat overal langs het water hoofdzakelijk jongeren zitten die van een glaasje genieten. De stad zelf hebben wij niet bekeken. Het was voor ons te heet. Wegens gebrek aan een camping hebben wij intrek genomen in het Ibis hotel.

26 augustus
Het hotel vroeg verlaten. Toch heeft het nog een uur geduurd voordat wij Lyon achter ons konden laten.
Het was een echte vleesdag. Met het oprijden van de bergen krijg je de nodige insecten te verwerken.
Wat landschap kom je in gebied ten zuidoosten van Lyon alles tegen zoals graan, druiven, fruit en Zonnebloemen.
Ook in het wild zie je van alles. Hertjes, eekhoorns, hazen en roofvogels.