Van Chatillion sur Seine tot bijna Macon

26 augustus 2016 - Mâcon, Frankrijk

22 augustus
Vroeg opgestaan om spoedig te vertrekken. Zat er helaas niet in. Veel kampeerders hadden nog een praatje. Omdat onderweg weinig voorzieningen zouden zijn eerst nog even een supermarkt opgezocht. Na half negen echt op pad.
De route ging richting Dijon. Wij hebben bijna de hele dag op routes gefietst waar ook het overige verkeer overheen ging. Dat maakt het wel saai.
De dorpjes die wij tegenkwamen waren stil en verlaten. Om kwart voor twaalf hadden wij onze eerste koffie. Daarna doorgefietst naar Saint Saonne Abbay. Lekker geluncht en daarna de prachtige Abdij bezocht
Daarna doorgegaan naar Dijon. in dit tussenstuk hebben wij heel wat hoogtemeters gemaakt. Aan de rand van Dijon een camping gevonden. Wij hebben 80 km gefietst en zitten daarbij boven de 1000km.

23 augustus
Wij hadden wat minder haast. Wij wilden in Dijon de fietsen even na laten zien. Ook waren enkele haken van de tassen kapot gegaan. Wij hebben dat allemaal netjes kunnen regelen maar reden pas op 11.00 uur uit Dijon weg.
Wij hadden ook het plan die dag niet ver te gaan. Het was tijd om de was te doen. Wij hebben een tijd langs de Saonne gefietst tot Seurre.
Een leuke camping waar veel fietsers waren. Er was op de camping daarvoor een speciaal hoekje voor ingericht. Leuk gesproken met Canadezen die met drie kinderen een jaar lang aan het fietsen waren. Maar ook met Fransen.

24 augustus
Wij zijn vandaag extra vroeg opgestaan. Het zou heet worden en Denny wilde toch richting Macon komen omdat de dag daarna de eerste berg op het programma staat. In Tournus hebben we een Kathedraal bezocht met een bijzonder mooie crixpte.
Veel gefietst langs de Saonne. Het was heet vandaan, maar langs het water is er nog enige verkoeling. Om half zes stonden wij op de camping in Macon en ja wel met zwembad.

1. Thijs en Jet:
    27 augustus 2016
    Hallo Romereizigers,
    Jullie gaan als een speer! Volgens mij is het tot aan Macon dik 1200 km, jullie 1000 km is aan de bescheiden kant! Als je zo door gaat moeten we de Paus nog verwittigen dat je eerder aankomt!
    Wij zijn onder tussen weer thuis gekomen.
    Goede tocht verder, Ultreia
    Thijs en Jet
  2. Theo van Heck:
    28 augustus 2016
    Hallo Danny en Jan,

Het gaat lekker luitjes,net vakantie maar dan iets anders.Ook dat je onderweg leuke herinerringen op doet,leuke ontmoetingen en kontakten hebt gemaakt,een Abdij en Kathedraal hebt bezocht.Leuk dat je iemand gevonden hebt die de fietsen en accesoires even in orde kon maken.

Groetjes, Fennie en Theo