Van Enschede naar Hulsberg

14 augustus 2016 - Hulsberg, Nederland

Omdat het laatste beetje regen vanmorgen de lucht uit moest zijn wij pas om 10.30 uur vertrokken. In de morgen nog wat miezer maar in de loop van de middag werd het droog. Heerlijk door de bossen gefietst. Prachtige paden en de jassen konden uit. Wie over wil gaan op insekte eten is een fietstocht een aanrader, vliegen met grote getallen je mond in. Ondanks het late vertrek toch nog aardig wat km gemaakt. Om half zes een dure en lelijke camping opgereden in Schembeck. De naakslak is op alle campings in de meerderheid ten opzichte van de kampeerders. Maar tegen de tijd dat we in Rome zijn zullen wij wel vriendschap hebben gesloten.

13_8_2016
Vanmorgen om acht uur op de fiets. Het wordt een saaie route. Eigenlijk alleen door steden en industrie. Het is goed dat Duitsland net zoveel fietspaden heeft als Nederland anders was er geen door komen aan. Na Muchengladbach dachten we een camping gevonden te hebben naar helaas het was een terrein van hondenvereniging. Mochten beslist niet kamperen. Verderop was er een jeugdherberg waar we een overnachting hebben geboekt met ontbijt.

14_8_2016

Ruim tijd om alles in te pakken. Ontbijt was prima verzorgd. Aan onze tafel zat een Canadees/Nederlands echtpaar van 80 jaar. Ze woonde al meer dan 50 jaar in Canada. Ook hij was 10 jaar geleden toen hij 70 was naar Rome gefietst. Lieve mensen. Ziij heeft ons uit gezwaaid. Vandaag gevoelsmatig niet echt opgeschoten. Was veel zoeken. Als toegift een paar stevige kolletjes voor we de camping op konden. Was wel weer even wennen. Om 15.45 uur stonden we bij de receptie. Prima weer om nog een wasje te doen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thijs en Jet:
    15 augustus 2016
    Ha Jan en Den,
    Dat van de naaktslakken is herkenbaar! In Denemarken rukten ze ''s avonds op naar de tent. Eén keer heb ik er ongeveer 40 uit de directe omgeving verwijderd.
    We zijn vandaag weer in Denemarken aangekomen.
    Veel plezier Thijs en Jet
  2. Rita Schoolenberg:
    18 augustus 2016
    Zijn jullie niet verder gekomen?? Of opgegeten door de naaktslakken?? Ik mis de tocht na 14 augustus nl....offe...verkeerd gezocht??
  3. Willy (namens allen!):
    19 augustus 2016
    Naaktslakken brrrr ! Prima in de tuin maar bij je tentje of er in. We kunnen ons er alles bij voorstellen. Ze zitten ook wel bij ons in huis, maar nooit als wij er zelf zijn. Met plezier en bewondering volgen we jullie avontuur. Laat maar komen die verhalen! Veel succes en doorzettingsvermogen. Veel groeten van de Zoeterwoudse Berken.